Allmänt
För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. 

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor anges i kundvagnen och varierar beroende på vilket betalningssätt du valt. Fraktvillkor anges i kundvagnen beroende på vilket fraktsätt du valt.

Ångerrätt Din ångerrätt gäller under 14 dagar. Ångerfristen påbörjas den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, påbörjas ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett skriftlig meddelande till oss, lämpligen via e-post, med angivande av bankkonto eller plus-/bankgironummer. Vi tar därefter ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Observera att du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage etc. Observera också att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.
Du har inte ångerrätt om: Förseglingen på varan brutits och inte heller för specialbeställda varor och påbörjad tjänst på salong påbörjats.
Gäller även lim, primer, remover, fransar m.m pga hygien skäl.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering. 

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men du får naturligtvis undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Privat Policy
Vi följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser
Sker samma dag om beställning lagts innan kl 13.00.
Annars nästkommande vardag.
Beställningar gjorda under helger/röda dagar skickas följande vardag.
Leverans kan dröja upp till 14 dagar. (efter 14 dagar bör kunden ta kontakt för ifall något lev fel uppstått)

Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara, sända eller lämna tillbaka den till oss.

Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjat din ångerrätt, ska vi betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. På konsumentverkets hemsida kan du läsa mer om distansavtalslagen & E-handel.

Övrig information om byte, retur och reklamation.

Du har alltid 14 kalenderdagar från datum då du tog emot varan på dig att byta din vara mot en annan -eller ångra och häva köpet. Detta måste ske inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Produktförpackningarna måste vara helt obrutna och produkterna ska vara oanvända. Om paketet inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet. Du har rätt att öppna postpaketet och kontrollera att du fått rätt vara. Fransbrickorna är genomskinliga så att du kan se om du fått rätt vara utan att bryta förpackningen. Är varan öppnad eller använd skickar vi tillbaka produkten till dig, om du returnerar.
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Observera att du måste lämna målsmans godkännande om du är under 18 år eller låta någon över 18 år göra beställningen. Vi ansvarar inte för om någon under 18 år beställer utan målsmans tillstånd, i annans namn-, eller på annat sätt.

När kunden beställt en vara hos oss, ska kunden på eget ansvar läsa igenom och godkänna köpevillkoren, oavsett om beställningen görs via telefon, e-post i faktisk butik eller direkt via nätet.

Du som beställer ansvarar för produkten, när den är öppnad och använd. Vi avsäger oss ansvaret för hur produkterna används och sköts efter att förpackningen har brutits. Vid reklamation måste HELA den ifrågavarande varan returneras till oss för analys/undersökning. För förbrukningsprodukter som fransar, lim, remover, primer lämnar vi ingen garanti när produkten har tagits upp ur förpackningen eller öppnats. Dock garanterar vi att produkterna är följer normen. Dock kan det skilja längd, tjocklek, böj på fransprodukter pga olika leverantörer och fabriker.
Alla creative lashes fransar kommer från fabrik i Korea där noga kontroller görs för att säkerställa att fransarna följer grund normen och håller god kvalitet. Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter/märken, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Vid en reklamation där fel påträffas efter undersökning kommer i 1a hand nya produkter att skickas ut. Kan Creative Lashes inte skicka ut nya produkter eller likvärdigt skickas ett tillgodokvitto på varan/varorna ut. Vid felaktig reklamation skickas produkterna tillbaka. Det kan då tillkomma fraktkostnader och övriga kostnader som blivit vid undersökning/analysen. 

Produktansvar:
Creative Lashes avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och sköts av köparen. Köparen har själv helt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera efter eventuella allergier eller fel Creative Lashes rekommenderar alltid att produkterna används av endast utbildade fransstylister.

Force Majeure
Creative Lashes ansvarar inte för försenade försändelser som orsakas av omständigheter som ligger utanför Creative Lashes rimliga kontroll. Vid force majeure har Creative Lashes rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.
 
Information och bilder
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Om det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara. 
 
Tvist
Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Godkänt vid köp
Som återförsäljare eller kund hos Creative Lashes är det ditt ansvar att hålla dig själv uppdaterad om vårat varumärke och produkter och vid köp är det upp till dig som kund att läsa köpvillkor och vid ett köp har du godkänt dessa villkor.